Marknadsföring, fakta- och övningsbok

Stefan Fürst, Lasse Siggelin
Bok

Produkten har utgått. Använd gärna menyn eller sökfunktionen för att hitta det du söker.

Vi säljer ej till elever/privatpersoner, läs mer här
Produkt

Marknadsföring är ett läromedel för kursen med samma namn.

Marknadsföring, fakta- och övningsbok innehåller sju teman:
Alla marknadsför sig
Allt börjar med marknadsplanen
Att samla in information
Nulägesanalys
Mål och affärsidé
Marknadsstrategier
Fyra P:n – marknadsförarens verktygslåda

Läromedlet handlar om strategier, omvärldsanalyser, teorier och trender. Utifrån marknadsplanen som central guide genom läromedlet lär sig eleverna hur en marknadsförare av idag tänker. De får följa företaget Rågugnen och se hur det marknadsför och synliggör sig på en marknad med höga krav. Marknadsföring är en kombinerad fakta- och övningsbok som behandlar marknadsföringens historia, lagar och andra bestämmelser, etik och hållbar utveckling, marknadskommunikation och olika analysmetoder. Här diskuteras även sociala medier och e-handel samt marknadsföring ur ett internationellt perspektiv.

Marknadsföring i korthet:
• kombinerad fakta- och övningsbok
• strukturerat läromedel med marknadsplanen som kärna
• ett läromedel fullt med inslag av aktuellt marknadstänk

  • Artikelnr: 40674708
  • Sidor: 432
  • Upplaga: 1.3
  • Utgivningsår: 2013
Recensioner

Del av recension från BTJ
Lektör: Jan-Olof Svensson

Boken är främst avsedd för gymnasieundervisning i marknadsföring men är även lämplig för de som arbetar praktiskt med försäljning och marknadsföring. Denna kombinerade fakta- och övningsbok har småföretagande och entreprenörskap som ledord. Fokus ligger på marknadsföring mot konsumenter. Läsaren får här en bred inblick i både dagens marknadsföring och ämnets klassiska grunder. Man följer marknadsplanen som ett centralt dokument vilket ger en god inblick i hur en marknadsförare arbetar. Den tekniska utvecklingen har inneburit att arbetssättet förändrats radikalt. Marknadsföraren måste nu vara väl insatt i hur internet, e-handel och sociala medier fungerar. Författarna presenterar detta på ett utmärkt sätt. Här behandlas också marknadsföringens historia, lagar, etik, hållbar utveckling, marknadskommunikation och internationella marknader. I denna aktuella och pedagogiska bok som är en av ämnesområdets bästa finns många relevanta exempel, bra övningsuppgifter samt ypperliga sammanfattningar och ordlistor.